Wij willen u net zo van Latijns-Amerika laten genieten zoals wij dat zelf doen!

Huwelijksreis Quito, Amazone en de Galapagos

Frauke & Arvid

Normaal zoeken we altijd onze eigen vakanties uit en vinden we het fijn om daarin onze vrijheid te hebben. Gezien het onze huwelijksreis zou worden, en we nog zoekende waren, kwamen we 'via via' in contact met Sapa Pana Travel. Het eerste gesprek met Johan was gelijk raak! Ontzettend fijn dat hij eerst ging luisteren naar onze persoonlijk wensen. Natuur, amazone, regenwoud, zee en tropisch. We kwamen eerst bij Costa Rica uit. Doordat hij ons liet doorpraten liet hij ons ook Ecuador- en de Galapagos eilanden zien. Hier hadden we nog nooit over nagedacht, maar dit was precies wat we zochten. Zo hebben we samen een waanzinnige (huwelijks)reis uitgestippeld. De ene dag was nog mooier dan de andere, heel relaxed dat je zelf echt totaal nergens over na hoeft te denken, behalve dan je wekker op tijd te zetten!

Quito
Bij aankomst kwamen we aan bij Ila Experience hotel. Gelijk voelden we de gastvrijheid en de warmte van deze lieve mensen. We werden gelijk in de watten gelegd. We hadden de voorkeur om Quito zelf te gaan ontdekken, zonder gids. Alle medewerkers van Sapa Pana Travel waren ontzettend behulpzaam. We hebben de tips die we van Sapa Pana ontvingen opgevolgd en in ons eigen tempo toegepast. Ontzettend leuke tips voor restaurantjes en bezienswaardigheden!

Amazone

Na een paar dagen bijkomen in Quito van het huwelijk en het tijdsverschil, zijn we richting de Amazone vertrokken. Hier verbleven we in Napo Wildlife Centre. We hebben nog nooit zoiets adembenemends gezien, soms kan je een gevoel niet in woorden uitdrukken. Napo Wildlife Centre is echt een ongekende ervaring. De service die je van deze lokale bevolking krijgt, de gastvrijheid en hun pure lach die je elke dag krijgt, het was waanzinnig. Bizar hoe zo’n mooie locatie gebouwd kan worden midden in de jungle. De gidsen waren fantastisch. Het waren lopende encyclopedieën die de jungle uit hun hoofd kennen. Met een kano peddel je dwars door de rimboe en onderweg springen de aapjes van de ene boom naar de andere boom. De gidsen zien en horen alles en geven over elk dier of plant, waar je wat van wilt weten, uitleg. We hebben ontzettend veel geleerd van onze gidsen. Precies wat we zo graag wilden.

Galapagos

Omdat we geen bootmensen zijn, hebben wij gekozen voor een verblijf op het eiland Santa Cruz op het Galapagos Safari Camp. De service is wederom ongekend en het eten van het Galapagos Safari Camp is sterwaardig. Je slaapt in een prachtige Safari tent met alles erop en eraan. Je slaapt midden in de natuur en als je wakker wordt heb je kans dat Harry de Schildpad onder je tent door sjokt op zoek naar eten. Hij kijkt je even aan en dan loopt hij weer rustig door. De vogels tsjilpen en huppelen met je mee als je ’s ochtends onderweg bent naar je ontbijt. Dieren zijn hier niet bang voor de mensen waardoor je echt elke dag in de meest komische settings terecht kan komen. Wij hebben gekozen voor dagtochten, zodat we onze reis deels toch zelf konden bepalen. Met een boot naar andere eilanden, snorkelen met haaien, roggen, de mooiste vissen, pinguïns en zeeleeuwen. Vulkaaneilanden bezoeken en heel veel iguana’s in alle soorten en maten bekijken. En uiteraard onze favoriet, de blue footed boobies. Ondanks de dagtochten hadden we de hele week dezelfde gids tot onze beschikking. De meest komische en geleerde gids die we ooit gehad hebben.

Het is een prachtige samenwerking van Sapa Pana Travel met de meest mooie accomodaties en mensen. Onze volgende Zuid Amerika gaan we absoluut weer samen met Sapa Pana Travel bedenken.

Wilt u graag zelf een rondreis maken door Ecuador of een ander land in Latijns-Amerika en bent u benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan eens een kijkje bij de rondreizen die wij ter inspiratie hebben samengesteld. Deze reizen kunt u direct boeken, maar wij stellen ook graag een persoonlijk programma samen aan de hand van uw wensen en ideeën.

Heeft u direct een vraag? Neem dan gerust contact met ons op. Bel naar +31 73 610 62 04 of stuur een e-mail naar info@sapapanatravel.nl. We helpen u graag.